Posted in Uncategorized

Pelik bebenor manusia skrg

Saat melihat komen dari rakan fb mengenai wedding anniversary, 1 komen terjah dalam fikiran.

Tanpa wish tapi terus bertanya mengenai baju kahwin.

Bukan berminat tetapi tukang jahitnya yg komen. Ayat seperti nak nama. Tapi tegasnya disini baju tu ditempah, saya bayar. Bukan disponsor yer. Jd tak perlu kot nk berbunyi psl tu.

Sebenarnya baju tu lari dari apa yg digambarkan. Agak terkejut jugak sbb beza sgt. Alasan hanya “x kan nak tiru sebijik” sedangkan perjanjian awal nak mcm yg lain.

Tp dah jahit nk buat mcm mn. Pakai jer lah. Tapi untuk tempah yg design diidamkan bukan dgn dia.

Bukan apa, aku geram orang yg selalu puji diri sendiri bagus, tp bila suruh buat kerja lain plk jd nyer.

So, end here. Makin difikir kita plk yg stress. Biar jer lah.

Janji ku x kacau hidup orang. 

Posted in Story

Cinta selamanya

Alhamdulillah 4 tahun sudah rumahtangga yg terbina atas nama cinta kerana Allah.

22 December 2012 detik manis saat bergelar suami isteri.

18 December 2015 cahaya mata yang comel berada dlm dakapan.
Semoga hati ini saling mencintai buat selamanya. 

P.s… I Love you 

Posted in Uncategorized

Sejak ada promosi Qaseh, mmg kn berkepit jer dgn handpon.

Rindu buku. Terasa seperti dipanggil2 tambah2 buku novel yg sikit lagi untuk dihabiskan.

Bila kena benda yang tak sepatutnya. Tiba2 aku jadi a new me. Muka pun dh lain. Pandangan pun dah lain. 

Tapi masih minat buku dan masih duduk disini sbg tempat persembunyian untuk mengelak dari diintip orang yang dikenali.

Alhamdulillah semakin beransur pulih. Tapi masih takut untuk drive kereta. Tunggu betul2 baik sepenuhnya baru nak lasak sikit. Kalau bentan susah pulak.

Perasaan dendam itu hilang. Yg ada hanya maafkn. Sbb setiap diantara kita pasti akan melakukan kesalahan.

Apa benda lah merepek tgh malam ni. Tidur dulu. Ada benda best br nk story mory😘😘😘

Posted in Note from me, Story

Hanya aku 

Senyum tidak bererti aku kuat. Senyum itu kerana aku tabah. Walau dalaman masih belum sembuh sepenuhnya. Tetapi buat apa ditayang sakit pada yang tidak mengerti?

Marah? Aku redha dgn segalanya. Aku pasrah pada ketentuan ilahi. Dan aku ikut akan haluan yang sudah ditetapkan. Bukan bererti menyerah kalah. Tetapi aku tau akan hikmah.

Alhamdulillah atas ujian. Alhamdulillah atas rezeki kesihatan. Alhamdulillah atas rezeki jualan. Meskipun belum rancak tetapi sudah cukup untuk melakar sekuntum senyuman.

Biarlah si murai bercerita. Biarlah mereka menari tanpa irama. Kerana aku sudah puas memukul gendangnya. 

Posted in Story

Terasa hidup kembali

Best nyer main psp. First time pefang psp rasa mcm main ps2 dpn mata 😁

Lps berubat buang saka, baru lah rasa hidup ni aman. Hati dah tak marah2. Jiwa rasa tenteram jer. 

Adik2 pn selalu ckp along dulu mcm ni macam 2. Padahal x tau pn sbb rasa tu bukan aku.

Dengan anak pun rasa bahagia jer. Baru nampak anak aku ni comel rupanya.

Rasa nak mintak maaf dgn orang yg dah aku sakiti. Sbb tu bukan aku. Tu ‘benda’ yang tumpang dalam badan.

Tapi ramai orang x percaya benda mistik macam ni. Hanya yang dh merasa mesti faham. Betapa ringannya badan bila dah buang setan.

Alhamdulillah sangat. Sbb sblm ni aku fikir mati jer. Rasa nya Allah nak bagi peluang aku bertaubat.

Rezeki pun sng masuk. Niaga pn Alhamdulillah laku dah.

Kalau ada sapa2 yg nak buang saka dlm bdn bagi tau lah. Insya Allah saya bagi nombor org tu. Sy nak bantu orang yang betul2 nak buang benda x elok tu. Sbb sy dah elok tp masih dlm rawatan utk buang kesan yg setan tu tinggalkan. 

Alhamdulillah utk segalanya 🙂